woensdag 12 december 2018

Kuala Lumpur, deel 1 vd reis naar Aussie

Lisa Martin

Hallo Allemaal,

Hier de eerst mail vanuit Aussie vanuit een vaag, smerig maar goedkoop internet cafe. Laat ik bij het begin beginnen, zondag 4 december.

Na een korte nacht, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik echt totaal niet beschik over enig organisatie talent, maar om 3 uur s nachts waren de koffers gepakt zonder ook maar iets te vergeten. Al had ik best wat langer stil kunnen staan bij mijn kleding keuze want ik heb het zo ingepakt dat ik niks kan combineren, handig!

Zondag ochtend stonden mijn ouders voor mijn deur om ons naar schiphol te brengen. Twintig minuten later, na nog wat hysterisch heen en weer lopen en de konijnen gedag geknuffeld (wat totaal niet op prijs gesteld werd) te hebben, zaten we in de auto. Onder weg hebben we Sjef's moeder nog opgehaald en arriveerden we mooi op tijd op schiphol. Met 6,5 kg overgewicht mochten we gelukkig toch de koffer inchecken zonder bij te betalen.

Natuurlijk ging het afscheid van onze ouders (7 weken is tenslotte niet niets) gepaard met de nodige tranen en met een flinke snottebel zaten we om 12 uur s middags in het vliegtuig.
Eenmaal in de lucht kregen we een heerlijke maaltijd opgedient en na een film (Sjakie in de chocolade fabriek, erg leuk!!!!) werd er een soort slaap toestand gecreeerd. Dit keer lukte mij het wel een middag dutje te doen (wat wil je na 2 erg korte nachten).
Daarna kregen we weer te eten en na nog een slaap poging kwamen we 1,5 uur (das best veel op een vlucht van 13 uur) vroeger aan op Kuala Lumpur dan gepland. Op K.L. Airport begon de ellende, koffers kwijt.....dachten we. Na 10 minuten staren naar een stilstaande loopband draaide ik mijn hoofd op zij en zag iets wat verdacht veel op mijn koffer leek. Neeeeeee, zei Sjef maar ik ben toch maar even gaan kijken en inderdaad daar waren onze koffers. Lang leve de jetlag!!!!
Toen moesten we op zoek naar de bus (we hadden keus uit trein en taxi maar wij besloten de bus te nemen, vraag me niet waarom), een soort mission impossible. Er stonden ook allerlei heel behulpzame mensen die ons wel weg wilde brengen maar daar zijn wij niet ingetrapt natuurlijk!!!

Na 10 minuten verdwaasd rondlopen was er een echt vriendelijke man die ons naar de bus terminal bracht, die zich overigens vlak voor onze neus bevond, zucht.
Hadden wij geweten dat de bus er 2 uur over zou doen hadden we misschien wel de trein genomen. Het ergste is dat we er na die 2 uur (lang leve de K.L. spits, het was daar inmiddels 9 uur s ochtend) nog niet waren. Vanuit een station werden we in een minibusje gehesen en naar het hotel gebracht, althans tot een stukje van het hotel want we zaten in een winkelstraat (jalan Petaling in China Town voor de insiders) en daar mocht het busje niet verder. Het tripje naar het hotel viel mee, lang leve de koffers op wieltjes. In het hotel was alles ook goed gegaan met de reservering we hadden de economy nog wat suite, op internet klonk het zeeeeeer goed.
Maar ja, in het echt kan het dan alleen maar tegen vallen. De kamer rook lichtelijk naar pis (dat rook je niet op het internet) en had geen raam (zeer handig als je over je jetlag heen wilt komen), er was gelukkig wel een douche en een toilet. Als je poosje in de kamer aanwezig was rook je de lucht gelukkig niet meer, de koffers moesten gesloten blijven van mij om geur besmetting te voorkomen en ik ben bang dat wij 3 dagen gruwelijk naar pis hebben geroken. Een voordeel was (ik vond het een erg leuke grap vanmezelf) dat we niet het bed uit hoefden om te plassen, hahaha.

Omdat op maandag de Petrona's gesloten waren (lang leve het internet, nu wel) had ik het briljante plan opgevat de Batu Caves te gaan bezoeken. Weer met de bus, alleen was het onmogelijk te vinden welke bus. Dus weer terug naar het hotel om te vragen waar de bus stopte, daarna konden we de bus wel vinden en gingen we op weg, na eerst een bezoekje te hebben gebracht aan de grote M (je bent in maleisie of niet) want jetlag maakt hongerig.
Deze bus bleek er heeeel lang over te doen, het is namelijk de hele dag spits in K.L. Volgens het boekje zou de bus er 45 minuten over doen, dit werd het dubbele. Hier kwamen de eerste tekenen van de jetlag omhoog, we vielen allebei in slaap in de bus om steeds weer wakker te schrikken en proberen wakker te blijven wat jammerlijk mislukte. De laatste 5 minuten in de bus bleven we met ons ogen wijd open gesperd zitten en hebben we de halte Batu Caves niet gemist.

Eenmaal bij de Batu Caves kwamen we het eerst stukje maleisische wild life tegen, zeer brutale apen. Korte uitleg over de Batu Caves: grotten in een berg waar een lange trap naar toe gaat en in die berg is een hindoeistische tempel. Op die trappen en de berg wonen brutale apen EN hele nare gemene muggen!!!!! Beide partijen gingen gelijk in de aanval toen wij naar boven strompelden. Vooral Sjef had het zwaar te voorduren, hij werd belaagd door een aap die de aanval opende op de fles water in Sjef's hand. Daar ging ons water, meneer aap had er mooi een gat in gebeten, de kl@#tz*k! Dat leverde wel wat leuke film momentjes op, het water spoot uit het gat en de aap dronk het water op. Wij besloten het water maar aan de apen te geven want je weet maar nooit wat die apen onder de leden hebben.
De muggen vond ik zelf wat vervelender, die openden vooral de aanval op mij. Heerlijk zo'n wit huidje moeten ze gedacht hebben. Ik had het eerst niet door maar na een tijdje gaat het godsgruwelijk jeuken en dat houdt pas 5 dagen later weer op. Das best naar met ongeveer 15 muggenbulten in het enkelgebied en op m'n armen. Het enkelgebied was trouwens moeilijk te missen want die waren dikker dan m'n bovenbenen, dankzij de hitte zijn ze zo'n beetje 3 dagen opgezwollen gebleven.
De grotten waren wel erg mooi. Ik heb wel fantastiche platen geschoten met mijn super camera!

Van grotten bezoeken en trappen beklimmen krijg je honger en dorst en ga je verschrikkelijk zweten (het was echt bloedverziekend heet in KL), onderaan de berg waren wat winkeltjes en hebben we heerlijk maleisisch gegeten voor weinig!!!!
Toen moesten we weer terug met de bus, slik. Waar was de halte ook alweer? Wie zoekt en heel lang rondloopt die vindt! Het bleek dat we tegenover de andere bushalte moesten wachten en inderdaad, na een paar minuten kwam de bus.

Rond een uur of 8 waren we weer terug in het heerlijk ruikende hotel en na het douchen ben ik om half 9 heerlijk in slaap gevallen.
Helaas werd ik om 2.15 uur weer wakker, lang leve de jetlag, en kon ik niet meer slapen. Gelukkig begonnen m'n muggen bulten ook weer de jeuken. Volgens mij hadden ze met elkaar afgesproken om steeds om beurten te jeuken. Eerst begonnen m'n enkels en als ik daar spul op had gedaan begonnen m'n armen en dat ging zo door tot een uur of 5 toen ik weer in slaap viel.
Tot mijn grote schok werden we pas om 9.15 wakker de volgende dag. Meestal word ik met een jetlag wel vroeg wakker (in dit geval waarschijnlijk te vroeg) maar nu dus niet.

Mijn plan was namelijk naar de Petrona's te gaan want voor half 11 kan je gratis (!!!) kaartjes halen om the skybridge te bezoeken. Daar was het nu al te laat voor. Dus heb ik mijn back up plan in aktie gezet, eerst rondkijken in China town en dan langs de KL-tower richting de partona's om daar mooie nachtplaten van te schieten.
Het idee was leuk. Met een flinke omweg liepen wij naar het treinstation want volgens het boekje moest je dat gezien hebben. Het verkeer in KL is echt super hectisch, op een aantal punten durfden we niet over te steken omdat dat te gevaarlijk leek, dan maar omlopen....
Toen we bij het treinstation kwamen, wat inderdaad erg mooi was, kwam ik erachter dat ik de verkeerde sleutels voor het slotje op m'n tas bij me had. Ook was ik zo briljant geweest (jetlag) om de hotel sleutel (en de portomonee) in de tas te stoppen alvorens deze tas hermetisch af te sluiten.
Weer terug naar het hotel dus.
Onderweg per ongeluk toch nog wat bezienswaardigheden van mijn lijstje tegen gekomen, dat scheelt mooi weer.
Het hotel had uiteraard een reserve sleutel en na 6 keer gecontroleerd te hebben of ik de juiste sleutel van de slotjes bij me had gingen we vol frisse moed op pad. (lees: al puffend en zwetend en met nu al zere voeten gingen we op pad).
Op de Jalan Petaling nog heerlijk gegeten bij een foodcourt, tafeltjes in het midden met daaromheen allemaal eetstalletjes. Voor nog geen 2 euro heb je een bord met rijst en allerlei dingetjes erbij, heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!
Toen weer verder, we besloten ringting KL tower te lopen via nog wat bezienswaardigheden van mijn lijstje, godzijdank dat die toren zo hoog is anders hadden we nu nog gezocht.
Na Central market, merdeka square, Sultan nogwat building waren we redelijk op weg naar de tower. Het punt was dat dat deze toren zich aan onze linker hand bevond en we nergens naar links konden gaan, zucht, zweet, puf, vloek.
Kilometers later (voor ons gevoel) konden we dan eindelijk naar links en moesten we weer kilometers terug lopen maar we hebben 'm gevonden en na enige tijd zelfs de ingang.
Eenmaal boven (met de lift!) op deze 3oo nogwat meter hoge toren hadden we wel een erg mooi uitzicht!!!
Weer beneden hebben wij genoten van een heerlijke wafel en zijn we doorgegaan naar de Petrona's.
Helaas begon het toen te regenen, precies op het moment dat het statief klaarstond met mijn camera erop (het begon namelijk al te schemeren). Camera's (die van mij dan) vinden regen stom! Ik vond het persoonlijk niet erg maar fotograaf technisch vond ik het wel naar. Sjef heeft getracht iets boven de camera te houden zodat ik toch nog een mooie plaat kon schieten.
Bij de Pertona's zijn we maar een beetje in het winkelcentrum rond gaan hangen (lang leve de airco!!). Gelukkig duurde de regen niet lang en konden we weer op pad met statief en camera, nu heb ik ook weer de meest fantastische platen geschoten (jullie zien ze nog wel). Met hele zere voeten gingen we op zoek naar de trein en die hebben we zelfs gevonden.
Weer terug in Chinatown zijn we nog even langs de avond markt gelopen (dat moest sowieso om het hotel te bereiken) en hebben we weer ergens lekker gegeten voor weinig.
Rond half 12 waren we in de hotel kamer en moesten we alles pakken.
Lichtelijk in paniek door de 6,5 kilo overgewicht hebben we alle zware spullen in de handbagage gestopt. Dit waren vooral de voedsel pakketten voor Syl (en je moet alles op eten Syl!!!! Al hoeft 't niet binnen een week anders wordt het kotsen) en wat boekjes.
Rond 1 uur gingen we weer slapen.

Dit keer werd ik 5 uur s nachts wakker en ben ik wakker gebleven (niet vrijwillig ik kon niet meer slapen door jetlag en jeuk) tot om 7 uur de wekker ging. De laatste dag in KL, de Petrona missie moest lukken vond ik!! En die is ook gelukt om jullie niet langer in spanning te laten zitten.
Om half 9 hadden we de trein, tja, ik had ook op een paar treinen eerder gehoopt maar ik zit nog met een Sjef die niet vooruit te branden is, zucht.
Maar na even zoeken stonden we in de rij voor de kaarten! Ze waren bezig met de kaarten voor 12 uur maar die misten we precies, wij mochten gelukkig om 12.15. We hadden geen zin om verder te lopen met onze zere voetjes en zijn in het parkje bij de Pertrona's gaan zitten. Mijn fotografie drang won het van de zere voeten en ben ik een stukje door het parkje gaan wandelen met de camera in de aanslag op mijn buik, hoe bedoel je toerist. Sjef hield de wacht op het bankje, hij werd nog wel even gewaarschuwd door een bewaker want je mag niet slapen in het park, hihihi.
Tijdens mijn wandeling in het park kwam ik een kinderzwembad tegen met watervallen enzo, ha, dacht ik daar kunnen we mooi de zere voeten in hangen. Zo gezegd zo gedaan, nadat ik Sjef naar het water had gesleept hebben we daar zitten wachten tot we de skybridge op konden.

Wij zaten in team rood. We waren precies net niet te laat voor de toer want er moest eerst nog gegeten worden en dat duurde wat langer dan gepland. We moesten eerst wachten in een soort Petrona-museum en daarna werden we naar de Petrona-bioscoop geloodsd en toen mochten we eindelijk naar boven. Eerst in een lift met wel 1000 knopjes. Boven mochten we maar 10 minuten rond kijken en dan weer naar benenden. Weer erg mooi!

Maar goed onze internet tijd is op. Hier in Sydney zijn we ons goed aan 't vemaken. Het was hier ook bloedheet maar nu is het gelukkig wat koeler en het regent af en toe. De kerstbomen vind ik maar raar, kerstbomen en zomer passen niet bij elkaar!!

Tot de volgende keer wanneer dat ook is!

-=P!nUpke=- @ 02-11-2018 13:03:04
sinop otelleri blog  sinop otel dublex suit oda  sinop otel hakkımızda  sinop otel hizmetler  sinop otel müza  sinop otel odalarımız  sinop otel plaj  sinop otel standart oda  sinop otelleri video  sinop otelleri yorumlar  sinop otel havuzlu  sinop otel fiyatları  sinop otelleri  sinop havuzlu otel  sinop otelleri trivego  sinop otelleri  sinop otelleri  sinop otelleri  sinop otelleri  sinop otelleri

Sinop doğal güzelliklerinin yanı sıra birçok tarihi mekâna da sahip olan bir şehirdir. Sinop yalnızca doğa meraklıları tarafından değil aynı zamanda tarih meraklıları tarafından da gezilip, görülen ve beğenilen bir kenttir. Sinop kalesi, Sinop arkeoloji müzesi, Sinop İnce burun Feneri, Boyabat Kaya Mezarları Sinop’un tarihsel kalıntılarını oluşturmaktadır.

Tarih meraklısıysanız ve Sinop’a gelip seyahat etmek, gezip görmek istiyorsanız, o halde Sinop otelleri arasından bir Sinop otel seçiminde bulunun. Tercih ettiğiniz otelin isteklerinize uygun olup olmadığını internet üzerinden öğrenebilirsiniz. Nasıl özellikler istiyorsanız, beğendiğiniz otel de bu özelliklerin olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Tercih ettiğiniz Sinop otel ile güzel bir tatili geçirme imkânınız da bulunmaktadır.

-=P!nUpke=- @ 02-11-2018 13:02:37

izmir sex shop

-=P!nUpke=- @ 02-11-2018 12:59:54

@ 21-06-2015 15:35:42

Het plaatsen van reacties kan alleen als u ingelogd bent. Klik hier om naar de inlogpagina te gaan.